Użytkownicy
W tym module możemy zarządzać użytkownikami z naszej organizacji. Zarządzanie jest możliwe tylko przez rolę Administratora (
adminOrg). Zgodnie z założeniem aplikacji, w organizacji jest możliwe posiadanie jednej roli administratora. W przypakdu chęci modyfikacji, usunięcia lub dodania kolejnego administratora, należy
wysłać żądanie bezpośrednio do PAŻP.
Tabela użytkowników
Poniżej znajduje się widok tabeli użytkowników, jaką widzimy po przejściu
na stronę. Jest to tabela z wszystkimi użytkownikami z naszej
organizacji.
Tabela przedstawia kolejno:
- Nazwa użytkownika
- Imię
- Nazwisko
- Adres e-mail użytkownika
- Numer telefonu podany przez użytkownika
- Organizacja, do której należy użytkownik
-
Status użytkownika - lub
- Szczegóły użytkownika, widoczne po kliknięciu w ikonę
Filtrowanie użytkowników
Filtrowanie może odbywać się na podstawie wartości z każdej kolumny.
WAŻNE!
Filtrowanie numerów telefonów rozpoczynamy
bez
numeru kierunkowego.
Widok szczegółów użytkownika
W
widoku szczegółowym
otrzymujemy dodatkowe informacje o użytkowniku:
- Stanowisko użytkownika
- Rola Użytkownika w aplikacji
- Data ostatniej aktualizacji konta użytkownika
- Data utworzenia konta użytkownika
Dla użytkownika posiadającego rolę "user" w panelu
widoku szczegółowego, po kliknięciu w prawy górny róg pojawią się dodatkowe
akcje, które może wykonać administrator:
Edytuj
Możemy tutaj, edytować wszystkie dane użytkownika.
Zresetuj hasło
Służy do zresetowania hasła użytkownikowi. Utrata może nastąpić np. w
wyniku wygaśnięcia lub zapomnienia hasła. Użytkownik otrzyma wtedy maila
z linkiem do zmiany hasła do aplikacji.
WAŻNE! Hasło musi mieć co najmniej 12 znaków, jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę i znak specjalny.
Dezaktywuj użytkownika
Służy do deaktywacji konta użytkownikowi. Przy tej czynności jesteśmy
zobligowani do podania powodu deaktywacji. Użytkownik nie będzie mógł
zalogowac się do aplikacji tak długo, jak długo jego konto pozostanie w
statusie
i nie zostanie z powrotem zmienione na status
.
Usuń użytkownika
Służy do usunięcia użytkownika z aplikacji. Przy tej czynności jesteśmy
zobligowani do podania powodu usunięcia:
Dodawanie użytkownika
Po wejściu na stronę "Użytkownicy" oprócz tabeli z użytkownikami
zauważyć można przycisk:
Po jego kliknięciu przechodzimy w panel dodawania użytkownika:
Nadajemy kolejno:
- Imię
- Nazwisko
- Nazwa użytkownika
- Adres e-mail użytkownika
- Numer telefonu użytkownika
- Stanowisko użytkownika w organizacji (nieobowiązkowe)
Po dodaniu użytkownika, na wpisany adres mailowy zostanie wysłana wiadomość. Zawarta będzie w niej prośba o potwierdzenie założenia konta poprzez kliknięcie w odpowiedni link.
Po wykonaniu tej czynności użytkownik zostanie przekierowany na stronę ustanowienia hasła, a następnie będzie mógł zalogować się do serwisu GeoZones.
Akceptacja Klauzuli RODO oraz regulaminu serwisu jest niezbędna przy pierwszym logowaniu użytkownika. Przy braku akceptacji akcją „Cofnij”, następuje powrót do ekranu logowania i nie ma możliwości przejścia dalej do systemu. Dokument RODO oraz regulamin serwisu wyświetlają się po kliknięciu w link.
Po wyrażeniu zgód użytkownik zostanie zalogowany.
🎥 Film instruktażowy dotyczący dodawania użytkownika znajdziemy
"tutaj".